Afscheid... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Claudia en Mirjam - WaarBenJij.nu Afscheid... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Claudia en Mirjam - WaarBenJij.nu

Afscheid...

Door: Claudia en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Claudia en Mirjam

07 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Nou, daar zijn we dan weer. En wel op onze laatste dag.
Een rare dag, want iets waar je heel lang naar toe leeft is dan ineens voorbij.
We hebben een geweldige tijd gehad.

Allereerst Zambia natuurlijk! Ons project in Livingstone. Na een moeizame reis kwamen we aan in een totaal ander land en totaal andere cultuur. Maar wat zijn we er van gaan houden. De vriendelijke mensen, het geweldige project en de geweldige vrienden die we daar hebben gemaakt. Het is raar om op zo'n project te werken waar ze niet de middelen hebben die we in Nederland hebben. Dit heeft het soms best moeilijk voor ons gemaakt. Maar we houden vooral vast aan de kleine verschillen die we bij mensen hebben kunnen maken.

Toen kwam Zuid-Afrika, een grote overgang. Maar na een moeizame start is het toch een geweldig avontuur geworden. De natuur die we hier we hier hebben mogen zien is geweldig. Het is een heel divers land waar we in alle opzichten van hebben genoten. Wat wel moeilijk aan Zuid-Afrika is, is het grote contrast tussen arm en rijk. Townships naast een villawijk zijn geen uitzondering. Het is een land met veel geschiedenis waar je nu nog veel van merkt. De apartheid heeft hier een grote rol gespeeld, iets wat je nog steeds wel merkt.

Het is gek dat vandaag opeens ons grote avontuur voorbij is. Tuurlijk is het leuk om iedereen thuis weer te zien, maar het is voor ons wel moeilijk om weg te gaan. Terug naar het normale leven na 3 maanden een droom geleefd te hebben. Ook gaat het gek zijn om na 3 maanden 24/7 bij elkaar geweest te zijn zometeen afscheid te moeten nemen op schiphol. We hebben het uiterste uit onze reis gehaald, er ultiem van genoten en we zouden het zo weer doen!!

Liefs vanuit Zuid-Afrika, en tot morgen!

• 07 Juli 2014 - 13:28

Liz:

Muli bwanji dames!

Welkom terug zo in Nederland. Wat gaat dat een omschakeling zijn! Ik ben nu een week thuis en nog steeds aan het bijkomen. Probeer lekker veel na te genieten en denk aan die geweldige ervaring die jullie achter de rug hebben!
    Spreek jullie snel!

Liefs, Liz

• 07 Juli 2014 - 22:41

Thea:

Het is compleet zo, op deze manier. Heel goed gedaan, alles.

Veel liefs, mam

• 08 Juli 2014 - 18:41

Annita:

Dat de tijd vliegt hebben jullie ervaren. De overstap naar het westen zal vast groot zijn.
    De weer in NL vast ook, al is het maar een dipje.

Kom bij en geniet vooral na van een groot avontuur.

Claudia en Mirjam

Hoi allemaal! Wij zijn Claudia en Mirjam. Al heel lang bevriend en na al jaren het plan te hebben samen te gaan reizen gaat dat dit jaar toch echt werkelijkheid worden! 6 april vertrekken wij voor twee maanden vrijwilligerswerk naar Zambia. Aansluitend zullen we nog een maand langs de kust in Zuid Afrika gaan reizen! Via deze blog houden we jullie graag op de hoogte van ons avontuur! Veel leesplezier! Groetjes!